outsourcing sprzętu i usług
Według najnowszych badań międzynarodowych instytucji w najbliższych latach 80% zakupów IT będzie realizowanych w „elastycznych modelach konsumpcyjnych”.
Elastyczny model konsumpcyjny definiuje w jaki sposób klienci pozyskują i płacą za dostęp do technologii oraz zasobów IT:
- klienci oczekują elastycznych form dostępu do nowych technologii IT,
- klienci chcą płacić za to z czego korzystają i ile używają,
- klienci potrzebują elastyczności tak, aby szybko móc adaptować się do zmiennych wymagań rynku.
outsourcing sprzętu i usług
Dostarczając naszym Klientom właściwą strategię finansową pomagamy osiągnąć zakładane cele biznesowe.
outsourcing sprzętu i usług
Poprawa zakładanych wskaźników finansowych:
- niższe koszty pozyskania nowych technologii zarówno wskaźnikowe jak i niższa cena zakupu dzięki cenom specjalnym,
- poprawa cash flow,
- wzrost zdolności zakupowej Klienta,
- przychody skorelowane z wydatkami,
- poprawa ROA (wskaźnika rentowności aktywów),
- uproszczenie procedury budżetowania wydatków.
outsourcing sprzętu i usług
Optymalizacja i zarządzanie cyklem życia technologii:
- cykliczna wymiana – brak przestarzałego technologicznie sprzętu,
- brak kosztów serwisowych w trakcie trwania umowy,
- utylizacja sprzętu zgodna z przepisami prawa.
outsourcing sprzętu i usług
Dostępne modele finansowania uzależnione od rodzaju sprzętu oraz producenta, którego dotyczą:
- finansowanie nowych inwestycji w modelu elastycznej umowy, gdzie Klient po zakończeniu kontraktu zwraca, wykupuje lub przedłuża kontrakt,
- finansowanie nowych inwestycji w modelu opłaty za wykorzystaną moc obliczeniową za bieżące zużycie (macierze),
- refinansowanie inwestycji poprzez odkupienie zakupionej wcześniej infrastruktury,
- kompleksowe usługi Asset Mangement – odkup, wymiana, utylizacja, modernizacja i remarketing infrastruktury.
outsourcing sprzętu i usług
Zakres sprzętowy:
- komputery, notebooki,
- sprzęt drukujący,
- sprzęt sieciowy LAN i WAN,
- budowa łączy telekomunikacyjnych,
- sprzęt serwerowy,
- aplikacje biurowe oraz serwerowe (w zakresie określonym przez licencję producenta),
- wideokonferencje,
- systemy bezpieczeństwa informatycznego.
outsourcing sprzętu i usług
Zakres usługowy:
- zarządzanie środowiskiem IT na zlecenie Klienta,
- możliwość stworzenia pierwszej lini wsparcia dla pracowników Klienta,
- zdalne monitorowanie wydzielonych usług IT,
- audyty i inwentaryzacje sprzętu i oprogramowania,
- okresowa konserwacja sprzętu
- zastępstwa na czas urlopu pracowników działu IT,
- szkolenia dla pracowników Klienta,
- dostosowanie usług IT do wymagań biznesowych.
Przykładowy projekt zrealizowany przez Logon SA przy pomocy spółki zależnej Logorent Sp. z o.o.
OPIS KLIENTA:
Klient biznesowy, posiadający 3 lokalizacje na terenie Bydgoszczy (116 stacji komputerowych, serwerownia) – całą infrastrukturą informatyczną zajmuje się tylko jedna osoba.
WSPÓLNIE OKREŚLONE PROBLEMY NA STARCIE PROJEKTU:
Klient realizował dorywcze zakupy sprzętu komputerowego w ramach rocznych budżetów. W związku z tym uzyskiwał standardowe rynkowe ceny zakupu. Posiadany sprzęt przy kolejnych zakupach za każdym razem był inny (w związku z naturalną zmianą modeli). Brak spięcia w jedną sieć 3 lokalizacji zmuszało Klienta do zatrudnienia dodatkowych osób w celu zapewnienia odpowiedniego funkcjonowania firmy od strony informatycznej. Jedna osoba zajmująca się IT była w stanie czasowo zająć się tylko i wyłącznie bieżącymi usterkami, awariami, kontaktem z zewnętrznymi serwisami.
WDROŻONE ROZWIĄZANIE:
Wymiana wszystkich urządzeń tj. 116 stanowisk komputerowych, serwerów, sprzętu sieciowego, połączenie siecią światłowodową 3 lokalizacji w jedną sieć WAN, wymiana całego oprogramowania biurowego oraz wdrożenie usług opartych na Office 365, ujednolicenie wszystkich licencji serwerowych, wdrożenie systemu help desk do zgłaszania oraz monitorowania problemów i usterek przez pracowników Klienta.
EFEKT EKONOMICZNY:
- uzyskanie kosztów miesięcznych na poziomie niższym od dotychczasowych bez konieczności zatrudniania dodatkowych osób do działu IT.
- kilkukrotne zwiększenie wydajności głównych systemów biznesowych poprzez ich optymalizację (np. skrócenie generowania raportu zbiorczego z wszystkich lokalizacji – z kilku godzin do kilku minut),
- 90% zmniejszenie ilości incydentów obsługiwanych przez własny dział IT.