outsourcing sprzętu i usług

Według najnowszych badań międzynarodowych instytucji w najbliższych latach 80% zakupów IT będzie realizowanych w „elastycznych modelach konsumpcyjnych”.

Elastyczny model konsumpcyjny definiuje w jaki sposób klienci pozyskują i płacą za dostęp do technologii oraz zasobów IT:

  • klienci oczekują elastycznych form dostępu do nowych technologii IT,
  • klienci chcą płacić za to z czego korzystają i ile używają,
  • klienci potrzebują elastyczności tak, aby szybko móc adaptować się do zmiennych wymagań rynku.

outsourcing sprzętu i usług

Dostarczając naszym Klientom właściwą strategię finansową pomagamy osiągnąć zakładane cele biznesowe.

outsourcing sprzętu i usług

Poprawa zakładanych wskaźników finansowych:

  • niższe koszty pozyskania nowych technologii zarówno wskaźnikowe jak i niższa cena zakupu dzięki cenom specjalnym,
  • poprawa cash flow,
  • wzrost zdolności zakupowej Klienta,
  • przychody skorelowane z wydatkami,
  • poprawa ROA (wskaźnika rentowności aktywów),
  • uproszczenie procedury budżetowania wydatków.

outsourcing sprzętu i usług

Optymalizacja i zarządzanie cyklem życia technologii:

  • cykliczna wymiana – brak przestarzałego technologicznie sprzętu,
  • brak kosztów serwisowych w trakcie trwania umowy,
  • utylizacja sprzętu zgodna z przepisami prawa.

outsourcing sprzętu i usług

Dostępne modele finansowania uzależnione od rodzaju sprzętu oraz producenta, którego dotyczą:

  • finansowanie nowych inwestycji w modelu elastycznej umowy, gdzie Klient po zakończeniu kontraktu zwraca, wykupuje lub przedłuża kontrakt,
  • finansowanie nowych inwestycji w modelu opłaty za wykorzystaną moc obliczeniową za bieżące zużycie  (macierze),
  • refinansowanie inwestycji poprzez odkupienie zakupionej wcześniej infrastruktury,
  • kompleksowe usługi Asset Mangement – odkup, wymiana, utylizacja, modernizacja i remarketing infrastruktury.

outsourcing sprzętu i usług

Zakres sprzętowy:

  • komputery, notebooki,
  • sprzęt drukujący,
  • sprzęt sieciowy LAN i WAN,
  • budowa łączy telekomunikacyjnych,
  • sprzęt serwerowy,
  • aplikacje biurowe oraz serwerowe (w zakresie określonym przez licencję producenta),
  • wideokonferencje,
  • systemy bezpieczeństwa informatycznego.

outsourcing sprzętu i usług

Zakres usługowy: 

  • zarządzanie środowiskiem IT na zlecenie Klienta,
  • możliwość stworzenia pierwszej lini wsparcia dla pracowników Klienta,
  • zdalne monitorowanie wydzielonych usług IT,
  • audyty i inwentaryzacje sprzętu i oprogramowania,
  • okresowa konserwacja sprzętu
  • zastępstwa na czas urlopu pracowników działu IT,
  • szkolenia dla pracowników Klienta,
  • dostosowanie usług IT do wymagań biznesowych.

 

Przykładowy projekt zrealizowany przez Logon SA przy pomocy spółki zależnej Logorent Sp. z o.o.

OPIS KLIENTA:

Klient biznesowy, posiadający 3 lokalizacje na terenie Bydgoszczy (116 stacji komputerowych, serwerownia) – całą infrastrukturą informatyczną zajmuje się tylko jedna osoba.

WSPÓLNIE OKREŚLONE PROBLEMY NA STARCIE PROJEKTU:

Klient realizował dorywcze zakupy sprzętu komputerowego w ramach rocznych budżetów. W związku z tym uzyskiwał standardowe rynkowe ceny zakupu. Posiadany sprzęt przy kolejnych zakupach za każdym razem był inny (w związku z naturalną zmianą modeli). Brak spięcia w jedną sieć 3 lokalizacji zmuszało Klienta do zatrudnienia dodatkowych osób w celu zapewnienia odpowiedniego funkcjonowania firmy od strony informatycznej. Jedna osoba zajmująca się IT była w stanie czasowo zająć się tylko i wyłącznie bieżącymi usterkami, awariami, kontaktem z zewnętrznymi serwisami.

WDROŻONE ROZWIĄZANIE:

Wymiana wszystkich urządzeń tj. 116 stanowisk komputerowych, serwerów, sprzętu sieciowego, połączenie siecią światłowodową 3 lokalizacji w jedną sieć WAN, wymiana całego oprogramowania biurowego oraz wdrożenie usług opartych na Office 365, ujednolicenie wszystkich licencji serwerowych, wdrożenie systemu help desk do zgłaszania oraz monitorowania problemów i usterek przez pracowników Klienta.

EFEKT EKONOMICZNY:

  • uzyskanie kosztów miesięcznych na poziomie niższym od dotychczasowych bez konieczności zatrudniania dodatkowych osób do działu IT.
  • kilkukrotne zwiększenie wydajności głównych systemów biznesowych poprzez ich optymalizację (np. skrócenie generowania raportu zbiorczego z wszystkich lokalizacji – z kilku godzin do kilku minut),
  • 90% zmniejszenie ilości incydentów obsługiwanych przez własny dział IT.